Thursday 14 June 2012

Program Memperkasa Sistem Rumah

Salah satu fokus dalam agenda Transformasi SBP adalah memperkasakan perlaksanaan Sistem Rumah di seluruh SBP. Memandangkan SMS Banting adalah sekolah baru dan masih dipertingkat awal perlaksanaan semua program tersebut adalah dibuka kepada semua warga pendidik, pelajar dan ibubapa untuk sama-sama menyumbang idea, tenaga dan wang ringgit untuk menjadikan SMS Banting sebagai salah sebuah institusi pendidikan terulung satu masa nanti .


Antara usaha awal yang dijalankan adalah melancarkan Program Loving and Caring (PLC) yang bertujuan memupuk budaya penyayang antara satu sama lain dan menghargai diri, harta benda , alam sekitar dan mencintai sekolah dan asrama.


Pihak pengurusan Asrama dan JK Sistem Rumah seterusnya berusaha menjadikan asrama sebagai pusat kecemerlangan yang kondusif. Justeru itu satu usaha telah digerakkan untuk ruang tangga asrama sebagai sudut rekreasi minda yang santai dan kreatif. Setiap sudut telah diagihkan mengikut rumah masing-masing. Guru dan Ketua Rumah bertanggungjawab menjana idea dan kerativiti untuk menghasilkan sudut tangga terbaik yang menjadi mencu tanda kehebatan rumah masing-masing. Para ibubapa amat digalakkan untuk turut membantu menjaya misi murni ini. Sebarang sumbangan boleh disalurkan melalui guru rumah atau terus kepada PK HEM untuk tindakan lanjut.


Selamat menggembleng tenaga kearah kecemerlangan bersama. Moga SM Sains Banting terus gemilang.


Sumbangan lain yang diperlukan ;

1. Pelbagai jenis pokok bunga , pokok teduhan yang sesuai
2. Pasu bunga , pasir, tanah, batu bata 
3. Apa sahaja yang difikirkan sesuai


No comments:

Post a Comment