Saturday 4 February 2012

KEJOHANAN TENIS MSSD KUALA LANGAT 2012

Kejohanan Tenis MSSD Kuala Langat 2012 telah berlangsung dengan jayanya pada 1 Februari hingga 3 Februari 2012. Acara yang dipertandingkan ialah

Individu:
  1. lelaki dan perempuan bawah 15 tahun
  2. lelaki dan perempuan bawah 18 tahun

Beregu:
  1. lelaki dan perempuan bawah 15 tahun
  2. lelaki dan perempuan bawah 18 tahun
Sekolah Menengah Sains Banting (SMSB) telah menyertai katogeri bawah 15 dengan menghantar seramai 4 orang peserta. Murid yang terlibat adalah 
  1. Muhammad Afif Ikhwan bin Jamaludin (2 Al-Biruni)
  2. Muhammad Zafril Hazali bin Hazlan (1 Al-Khindi)
  3. Muhammad Zulhazmi bin Zulkarnain (2 Al-Jahiz)
  4. Muhammad Nizamuddin bin Amran (1 Al-Jahiz)
Kejohanan tenis mssd kuala langat 2012 telah berlangsung di Gelanggang Tenis Persatuan Tenis Daerah Kuala Langat (Gelanggang telok datuk) bersebelahan dengan Stadium Jugra, Banting, Selangor. kejohanan ini dipengerusikan oleh SMK Bandar Banting. Pengurus kejohanan ialah En Hashim bin Saidin.

Pertandingan akhir telah berlangsung pada 3 februari 2012. Pasukan Beregu SMSB (Muhammad Afif Ikhwan dan Muhammad Zafril Hazali ) telah dapat memasuki peringkat akhir menentang pasukan dari SMK Methodist.





Keputusan pertandingan, SMSB telah memenangi tempat ke 3 (gangsa) perseorangan lelaki bawah 15, tempat ke 2 (perak) dan ke 3 (gangsa) beregu lelaki bawah 15. Muhammad Zulhazmi bin Zulkarnain telah terpilih untuk mewakili daerah katogeri lelaki bawah 15 tahun ke peringkat negeri.

Hadiah pertandingan telah disampaikan oleh pengetua SMK Bandar Banting.
 Majlis penutup dan penyampaian hadiah

Tahniah dan terima kasih diucapkan kepada GPK Kokurikulum (En Atan Bin Selamat) dan Guru penasihat Tenis (En Azizan bin Hasbollah, Pn Suriana bt Shamsuddin, Cik Mariah bt Abdul Rahman).


Disediakan oleh: Pn Suriana bt Shamsuddin(Guru Penasihat Tenis)

1 comment: