Monday 26 December 2011

Yuran SM Sains Banting 2012

Assalamualaikum kepada semua ibubapa dan penjaga , pelajar-pelajar SM Sains Banting

Berikut diringkaskan yuran yang perlu dibayar oleh ibubapa dan penjaga ketika pendaftaran pelajar


Yuran Makan Asrama

1. Pendapatan bawah RM5000  sebanyak RM 250 setahun
2. Pendapatan RM5000 dan keatas sebanyak RM750 setahun

Yuran Koperasi


TING
YURAN KOPERASI
LELAKI
PEREMPUAN
TING 1
305.00
265.00
TING 2
305.00
265.00
TING 4
332.50
292.50


Yuran PIBG

Akan diputuskan dalam mesyuarat Agung PIBG pada 3 Januari 2012

Harap maklum

8 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam..yuran makan dan yuran koperasi tu kena bayar sekaligus masa hari pendaftaran tu ke..?boleh ke kalau bayar yuran koperasi dulu dan yuran makan tu dibayar setiap bulan?

    ReplyDelete
  3. waalikumsalam, yuran makan dibayar sekali gus bagi mengelakkan kesulitan, tempoh bayaran boleh kita tangguh. yuran koperasi pada hari pendaftaran.

    ReplyDelete
  4. salam..bolehkah jka anak saya menangguh pendaftarannya di sek ini sehigga seminggu kerana kami ingin menyemak keputusan mrsm ulul albab terlebih dahulu yg dijangka akan keluar minggu depan.mohon jawapan segera,terima kasih..

    ReplyDelete
  5. encik zaman: menurut Pengarah Bahagian Pendidikan Menengah Mara, Encik Saroni, pelajar yang telah ditawarkan ke SBP oleh Kementerian Pelajaran, secara automatik namanya digugurkan dari pemilihan ke MRSM, walaupun untuk program khas IGCSE & Ulul Albab, walaupun markah ujian UKKM yang diduduki sebelum ini berada di senarai teratas dengan markah tertinggi. Sya telah ke pejabat Mara untuk bertanya mengenai perkara ini.Perkara ini berkuatkuasa untuk pengambilan sesi 2012. Jika perlu penjelasan/tak percaya, boleh hubungi BPM Mara di talian 03-26134541/42/43.

    ReplyDelete
  6. Salam, anak saya mendapat tawaran tingkatan 4 di SMS Banting, memandangkan ianya sekolah baru saya ingin mengetahui kelengkapan sekolah tersebut telah siap semuanya ke? Pelajar tidak dibenarkan membawa Handphone tetapi disekolah adakah disediakan public phone untuk pelajar. Pendaftaran pada 31hb Jan. bolehkah saya datang membawa anak saya melawat sekolah tersebut..

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum, yuran makan asrama boleh bayar secara ansur tak?

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum,anak saya mendapat tawaran ke SMS Banting & pendaftaran ada lah esok 31Jan 2012.tetapi disebabkan hal yg tidak dapt dielak, boleh kah anak saya mendaftar pada 6 Feb atau pun 7 Feb memandangan di surat tawaran ada menyatakan selewat2nye dlm masa 7 hari selepas tarikh pendaftara? 6 Feb atau 7 Feb ialah cuti umum,jadi dimanakah perlu didaftarkan?

    Terima Kasih

    ReplyDelete